Uskomme pitkiin asiakassuhteisiin, vastuulliseen kasvuun ja laadukkaaseen tekemiseen.
Reilulla asenteella varustetut ammattilaisemme löydät Helsingistä, Oulusta ja Vuokatista.
Tervetuloa Pohjolaan.

Hummani hei!

Toton uusi “Löydä oma hevosesi” –kampanja on laajamittainen kunnianosoitus suomenhevoselle, sekä samalla Fintoton viimeisempiä isoja markkinointitekoja ennen uuden peliyhtiön aloittamista 1.1.2017.

Ohjaaja Tuukka Temosen kanssa toteutettu, Indicasta tutun Jonsun uudelleen tulkitseman Hummani hei –kappaleen musiikkivideo sai ensi-iltansa lauantaina 2.10. Kampanjan tarkoituksena on nostaa hevosurheilun tekijöitä esiin ja tutustuttaa myös lajia tuntematon yleisö raviurheiluun. Kampanja jalkautuu myös vahvasti katukuvaan, kun R-kioskien yhteydessä ympäri Suomen esiin astelee 60 suomenhevosta lokakuussa.

– Kappale, musiikkivideo ja siitä johdetut mainonnan eri formaatit useissa kanavissa ovat esimerkki tämän päivän kampanjasuunnittelusta. Meillä oli tavoitteena saada hevosalan sisäistä keskustelua ja positiivista tunnetta aikaan ja onnistuimmekin siinä hienosti. Ensimmäisten päivien aikana musiikkivideota oli katsottu yhteensä jo yli 40 000 kertaa. Useissa sadoissa liikkuvat jaot myös varmistavat uudet kontaktit, toteaa Toton asiakasvastaava ja kampanjan konseptin suunnittelusta vastannut Petri Matero mainostoimisto Pohjolan Myllystä.

– Kampanja on varmaan yksi Fintoton laajimmista, ei välttämättä mediabudjetilla mitattuna, mutta siten miten se jalkautuu eri kanaviin. Käytössä on yli 50 eri kanavaa – lähtien omista kanavista raviratojen pintoihin, sähköisistä medioista fyysisiin kohtaamispisteisiin, somesta tv:hen ja kaikkea siltä väliltä, sanoo Fintoton markkinointipäällikkö ja johtoryhmän jäsen Mika Vehmersuo.

– Kampanjaa lähdettiin suunnittelemaan jo keväällä ja sitä varten tehtiin paljon työtä varsinkin konseptin parissa. Kampanjan ydin on koko hevosalaa yhdistävä positiivinen viesti, joka kiteytyy hienosti Tuukka Temosen ohjaamassa musiikkivideossa. Kampanjan taustalla oli vahva ajatus avata kuluttajille ihmisen ja hevosen välistä tunnesidettä. Tästä kampanjan sydämestä, musiikkivideosta, jalkautuu muu markkinointimateriaali, jonka pääpaino on peliliiketoimintaa tukevalla taktisella tekemisellä.

– Musiikkivideon pääroolissa on oikeutetusti suomenhevonen, joka on yksi suomalaisuuden kiteymä. Ensi vuonna on Suomen itsenäisyyden juhlavuosi ja suomenhevonen täyttää 110v, Vehmersuo jatkaa.

Kampanjan konseptin on suunnitellut mainostoimisto Pohjolan Mylly ja musiikkivideon ohjauksesta vastasi Tuukka Temonen ja tuotannosta Optipari Oy. Tv-mainosten jälkituotanto ja kampanjakuvat tuotantoyhtiö Dakar Oy.

Työtyyppi , , ,
Toteutusvuosi

Myllärit

Juha Tanskanen

omistaja & toimitusjohtaja

Juha on markkinoinnin ja mainonnan moniottelija, jonka kädenjälki näkyy muun muassa lukuisten urheilujoukkueiden ja matkailualueiden toiminnassa. Vapaalla Juha harrastaa pesäpalloa joukkueensa Sotkamon Jymyn kautta sekä rakentaa valtakunnallista SuperPark-ketjua.

Petri Matero

mylläri & partner

Petri on vahvimmillaan päästessään myllyttämään brändejä ja markkinoinnin näkemyksiä sekä tehostamaan yritysten myyntiä markkinoinnin työkaluilla. Petri on ollut rakentamassa Suomen tunnetuimpien matkailualueiden brändejä sekä konseptoinut ja konsultoinut urheilujoukkueiden, -järjestöjen ja välinevalmistajien markkinointia. Harrastuksenaan Petri ajaa kilpaa rata- ja maantiepyörällä sekä pyörittää omaa nimeään kantavaa bändiä.

Oskari Oikarinen

asiakkuusjohtaja

Oskari vastaa Kainuun yksikön liiketoiminnasta ja henkilöstöstä. Uran kohokohtia ovat olleet muotoiluyhteistyö Ristomatti Ratian kanssa ja MBA-tutkinto keväällä 2014. Henkilökohtaisia kiinnostuksen kohteita ovat hyvä ruoka, viinit ja vintage-esineet. Harrastuksina veneily, kalastus ja savusaunan lämmittäminen.

Jouni Ketola

asiakkuusjohtaja

Jouni vetää Oulun yksikköä ja vastaa Oulun talousalueen asiakkuuksista. 20-vuotisen uransa aikana Jouni ollut mukana lukuisissa projekteissa matkailu-, elintarvike, -metsä, ja rakennusteollisuudessa. Harrastuksenaan Jouni viettää aikaa luonnossa kameran, virvelin, repun tai marjaämpärin kanssa.

Tuomas Kotialho

luova johtaja

Tuomaksella on laaja mainosalan kokemus eri toimistoista useiden vuosien ajalta. Myllylle toimiston ainoa lahtelainen saapui parisen vuotta sitten. Myllyssä Tuomas ideoi, konseptoi ja valvoo laatua. Työajan ulkopuolella Tuomas bodaa ja keskittyy bändihommiin.

Inga Ärnfors

projektipäällikkö

Inga on lähtöisin Raumalta, joten pitsinnypläyksen kautta lankojen käsissä pitäminen myös projekteissa käy leikiten. Hänen erityisosaamistaan ovat tapahtumatuotanto ja sosiaalinen media. Ingalle tärkeitä asioita ovat terveys sekä ystävien ja läheisten rakkaus ja tuki. Motto: Winners never quit, quitters never win!

Timo Ketola

art director

Timo tekee taidokkaasti taitot lehtiin, loihtii ilmeet mainoksiin ja tuotegrafiikoihin, piirtää kuvituksia ja uudistaa brändi-ilmeitä. Timon löytää vapaa-ajalla hämyisistä musiikkiluolista.

Jere Valkonen

digital art director

Digitaalisiin kampanjoihin, verkkosivujen rakenteisiin ja visuaaliseen ilmeeseen erikoistunut Jere hoitaa vankalla kokemuksella ja taidolla kaikki projektit. Ei harrastuksia – vain elämää.

Riikka Haaksiala

copywriter (äitiyslomalla)

Riikan mielestä sanoissa on voimaa. Hän muovaa asiakkaan toiveet sanoiksi ja valmiiksi kokonaisuuksiksi niin printtiin kuin digitaalisiin kanaviin. Luovimmat otsikot Kouvolan kotikonttorilta työskentelevä kirjoittaja löytää lenkkipolulta. Vapaa-aikansa Riikka viettää perheen ja urheilun parissa.

Markku Ylisirniö

AD

Markku on erikoistunut yritysilmeisiin. Erityisesti hän nauttii hyvästä typografiasta. Vapaa-aikanaan Markku rentoutuu Xboxin ääressä joko pelaten tai katsoen elokuvia – sikäli kun ei ole kuljettamassa poikiaan jalkapallon perässä.

Petri Huovinen

kehitysjohtaja

Petri on mukana viemässä Myllyn BtoB-asiakkaiden liiketoimintaa kasvu-uralle konsultoimalla liiketoimintajohtoa uusissa liiketoimissa ja viilaamassa olemassa olevia. Vapaa-ajalla aktiivisen pesäpallon seuraamisen lisäksi Petrin intohimona on liiketoimintakonseptien tutkiminen ja opiskelu.

Antti Sevänen

Copywriter

Vuodesta -59 aina kuolemaansa saakka, kaikki isäni tunteneet ihmiset kutsuivat häntä tuttavallisemmin lempinimellä Pusi. Myöhemmin, valmentaessaan euralaisia jalkapallojunnuja, hänet tunnettiin myös kuiskaajana.

Minulla itselläni ei ole ollut yhtä hyviä lempinimiä elämäni aikana; parhaiten muistuvat mieleen isäni antama Anatoli ja perheenjäsenten käyttämä Anselmi-panda. Ana, anakonda, sevvi ja chewits eivät ole onneksi pysyneet.

Toivottavasti joskus olen vielä hyvän
lempinimen arvoinen mies.

Yhteystiedot

Yhteydenotto

Nimesi

S-posti

WWW